fredag, januari 27, 2006

Utmaningen..

Uppgiften lyder:
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga här korta reglerna i sitt meddelande.

Längst ned i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela om att de är utmanade.

1; Godis - ovana
Jag kan köpa godis. Gömmer undan det för att själv få njuta av det. Vill inte dela med mig. Det är mitt o ingen annans! Är jag snål? Sen kan jag låtsas som om jag inget haft o är jättesugen iaf!

2; Karaktär-svikts - ovana
Jag tänker mycket om att jag vill/ska/kan. Men jag får inte igång mig. En ovana jag har - att skjuta upp det till morgondagen. För DÅ är det den bästa dagen för att ansätta det igen! För att sen skjuta upp det till nästa dag, och till nästa dag, och till.....ehhhh?

3; Social - egenhet
Är väldigt social som person, men kan ändock sitta hemma och tycka synd om mig, för att jag har så få vänner. Istället för att ta 1a steget.. Jobbigt är det iaf! Varför?

4; Tv - ovana
Kan inte låta bli att zappa vid varje reklamavbrott, likadant när program pågår. Fattar inte varför. Är nog trött på reklamen iaf! Kan inte låta bli att kika på alla andra kanaler. Hujedamej om jag missar nåt! Hemska tanke..

5; Vanlig - ovana
Måste ha kaffe och en cigarett på morgonen. Spelar ingen roll hur dags det är. Kan vara kl.07 på morgonen med första, eller lika gärna kl.12. vid middagstid. Är ingen nikotinist, är en socialrökare.



Skickar vidare till Soda soft elisabeth ego mymlan emsan

12 kommentarer:

Anonym sa...

Himla kul med listor! Roligt att jämföra vad alla skriver, och kul att upptäcka så många man är som tänker lika:-)

Trevlig helg!

dixi sa...

Tack! För att du inte utmanade mig!
det tycker jag om
*s*

Miss Piggy sa...

me, myself and i; Javisst är det kul!! *ler*
Hittar jag flera, så skickar jag vidare till Dig.. ;)


andromeda; Utmanade Dig..?! Hur menar du? Vad?? Var??

Anonym sa...

Jag antog utmaningen ( du har kanske läst i min blogg?) När jag började fundera så visade det sig att det fanns mer än jag först trodde...

Miss Piggy sa...

åhhh vad kul!!!
Jo jag har läst där inne.. så kul det är! Man lär känna bloggare lite mera även om man inte vem det är!

Anonym sa...

Wow, varför har jag inte hittat din blogg tidigare?
ok, fel inlägg att kommentera på men jag blev så glad när jag hittade ytterligare en mänsklig blogg :-)

Anonym sa...

Kul att du vill ge dig på att tolka min dröm:-)
Svaret på dina frågor:
Lyx och fest betyder inget särskilt för mig, men det dä med att synas men inte blir sedd är nog något jag är rädd för. Mitt allmäntillstånd är väl ganska blaha, känner mig allmänt deppig och lite ensam. Några färger minns jag inte direkt... jo, grönt, nu när jag tänker efter:-)

Ha en toppenkväll!

dixi sa...

Jag är glad att jag slapp, menade jag *s*

Miss Piggy sa...

maria; Tackar! De orden värmde. Mänsklig är vi ju alla, fast på lite olika sätt bara. Du är välkommen!

me, myself and i; jag ska göra mitt bästa, får sätt mig ner och läsa in lite mera i den.. inte idag, söndag kanske. Sen mailar jag dig!

andromeda; Hmm, jag förstår iaf inte vad du menar. Kan du inte förklara närmare??

Bloggblad sa...

Oj, här kom jag genast på fler ovanor. Jag delar aldrig med mig av godis heller. I vår familj delar vi upp enligt rättviseprincipen och bevakar våra bitar.
Skjuta upp - det är väl bra! Heter det inte: Det du kan skjuta upp till morgondagen skall du icke göra idag?
Men nikotinlasten slipper jag. Räcker med kaffe + godis

Miss Piggy sa...

bloggblad; tur att det inte är bara JAG som gör så med godiset..*ler*.. ;) Gör precis likadant..delar upp rättvist. Jag t.o.m tar 3 bitar av varje, eller 6,9,12 osv... Joo, jag vet, det ÄR en störning! Nikotinet..hmm..jag är påväg att lägga det åt sidan..

Anonym sa...

hmm... har du varit inne hos mig och meddelat nåt sånt? tror inte det... ser ju mitt namn och hittade hit för att någon klickat på min blogg härifrån... :)
jag antar utmaningen i varje fall...
/mymlan