söndag, september 25, 2011

Motion..

..är bra i alla former egentligen, oavsett hur de görs.

Igår, lördag tog vi oss en promenad genom det lilla samhället vi bor i(knappt 3000 inv), en förort till en mindre större stad(31000inv) - kan man säga så?
De hade och har även idag då, museér och andra aktiviteter igång denna helgen.

Besökte det beryktade skolmuseét och hade hoppats på spökbesök men ack vad jag bedrog mig.. inget spöke där inte... *suck*.. men det luktade konstigt där iaf, förmodligen pga åldern på huset(fr.1800-talet).

Promenaden genom historian i det lilla samhället var nyttig, på flera sätt såklart. Dels informationsmässigt eftersom jag inte själv är här ifrån och sen med tanke på att behovet av att röra på dököttet!

Vi åt en kanongod middag sen, buffé; svamp/bacon gratinerad fläskfilé, stekt potatis och krämig svampsås. Salladsbuffé.. I detta ingick då dricka, kaffe och efterrätt - allt för 110.-
Nästan rullade fram efteråt :P


Senare på kvällen var vi och discobowlade i den större staden :) och jag var bäst :P
Inte så ofta det händer..

- idag söndag.. lite mör i kroppen och då tänker jag på ryggen men mest min hand(höger).. tror jag har nån typ av reumatism..vänster är likadan men eftersom jag är högerhänt såå..

Hmmm... idag skulle vi kanske ut o vandra.. längs med ån vi har här.. en känd laxfiskarå - Mörrumsån.
Vi får väl se hur det går men det är iaf gött väder idag..

Motion...... var det som sagt var :)

Inga kommentarer: