fredag, september 09, 2011

Hösten..

..kommer med storm(steg) nu..

Men det känns som det kan kvitta.
Skönt med variation i vädret även om det hade kunnat varit lite fler soltimmar än det har varit nu i sommar. I alla fall jag behöver sol för att orka med hösten och vintern. Hoppas bara att vintern inte blir lika lång och intensiv som förra var.
Idag är det ömsom sol och ömsom molnigt med lite vindar.

Avund kan se olika ut som de flesta vet. Just nu är jag full av avund till min mycket yngre kusin Olivia. Hon är i Sydney just nu sedan några dagar tillbaka, jag missunnar henne INTE resan alls, hade väl mera velat göra det samma bara - därav mitt avund.. *ler*
Hon kommer 'hem' igen om ca 1 år. Önskar henne all lycka på sitt äventyr som bl a innehåller jobb. Så det är inte bara en nöjesresa på så vis.


Livet är av blandad kompott.
På liv och död.. just nu senaste är Liv - i det här fallet Stefan Liv. Han blev 31 år.
Han har även varit landslagsmålvakt. Ursprungligen från klubben HV71.




Han blev en av de som dog i flygplanskraschen i Ryssland för två dagar sedan, 7/9. Alla vet kanske inte vem han var lr vad som var så speciellt med honom..
Han var ishockeymålvakt i det ryska laget Lokomotiv Jaroslavl.
Två överlevde..

Planet de flög med skulle gå ur bruk d. 1/10 pga ålder.
Tre veckor innan kraschar det..
Förhoppningsvis har deras död inte varit helt av ondo och att uppmärksamheten nu får de ansvariga att göra nåt. Tydligen har det varit 7 st flygplanskrascher i Rysslnad sedan årets början. Många, de flesta tror jag, med samma flygplanstyp som nu den senaste var.

R.I.P

2 kommentarer:

Oliven sa...

Oj. vad hemskt att höra om flygplanskraschen. Tragiskt. Man undrar ibland varför människor måste dö. Även om det bara är en sådan fråga som aldrig får något svar. Bara är.

Tack för omnämnandet ;) Gillar nya designen på bloggen btw!

Miss Piggy sa...

Ja, väldigt tråkigt och hemskt! Det känns som om det är mycket nu men det har ju även med dagens(11/9) datum att göra.

Jo men jag måste ju pr'a lite om dig med. Du finns med på listan längre ner 'bloggare jag läder'!

Designen är bredare och lite ljusare, tar väl ett tag innan JAG har vant mig men det är lättare att läsa nu iaf.