tisdag, augusti 16, 2011

Vidga horisonten..

..är bra!
Det kan man ju göra på flera sätt.
Vi är på G med ett, lite annorlunda men väl använt - av vad jag har förstått.
Couch Surfing, heter det.
Vilket betyder att man erbjuder sängplats till okända med nationalitet annat än svensk.

Låter det skrämmande?
;)
..njaa kanske.. men mest spännande!

Jag har under flera år haft en profilsida på CouchSurfing men den har legat på 'is' s.a.s ett bra tag.
Under en helg med min syster och hennes man tillsammans med mina kusiner på Hasslö i Blekinges skärgård kom ämnet upp igen. Då beslutade jag att öppna upp sidan igen. Nu hade mitt förra mailkonto kapats och profilen var oåtkomlig så jag fick göra en ny.

En dag senare hade jag fått 'napp'.
Såå om 8 dagar ska vi hosta ett par över en natt hos oss från Frankrike.
Det ska bli jättespännande!
De är på genomresa på cykel. En fantastisk resa de gör.
20 000km, 3 kontinenter på 1 år.
De startade d.5/8 i år.


Här kan Du följa deras resa; GLOBAVELO.
Nu är deras hemsida och Blogg på franska men i det stora hela lätt att förstå ändå, jag har läst franska så nu får jag träna lite på det, tyvärr har jag aldrig haft turen/förmånen att använda det.

Inga kommentarer: