söndag, maj 08, 2011

Jorunalister - My Ass!


Hela den här situationen med Ola Lindholm... och expressenjournalisterna.
Undrar hur långt man får gå som journalist egentligen?
Att hålla sig till sanningen borde vara en moralisk och etisk fråga eller åtminstone en riktlinje till hur man agerar som journalist.
Jag ifrågasätter deras tillvägagångsätt i fallet Ola Lindholm's...

Har precis läst hans Blogg.

Mitt förtroendet för dagsländejournalister försvann med det, för alltid.

I ett supportmail till vik.redaktör på Kamratposten skrev jag följande;

" Jag kommer att sprida Din blogg vidare genom min egna blogg, och hoppas att det är fler som kan läsa och visa att det INTE är ok att göra som alla inblandade har gjort - och då menar jag bl a POLISERNA(fattar inte att det urinprovet de tog kunde vara legitimt-hur vet du att det som är testat verkligen är ditt?..eftersom ni inte var på stationen och tog det, kan lätt a bytts ut).
JOURNALISTERNA på en av kvällstidningarna ska bombarderas av ogillande mail, iaf så är det min mening att göra så..
Vad andra gör sedan det är upp till var och en!
Frustration av orättvisa och hur drevet kan få gå utav dessa blodtörstiga hyenor utan att ens få en reprimand kan fortgå eller att bli ifrågasatt.. sjukt!

De är som många taxichaufförer - kör med egna 'körkort' och står helt under egna regler."

- det jag tänker på när jag läser det Ola har var med om när poliserna tog honom + pisseprovet är hur det ska kunna vara bevismateriel...?????
Det är inte ens gjort på stationen t ex och det kan i efterhand ha blivit utbytt med för den delen, sen till den polisen som erkände att ha lämnat ut infot till tidningen, fy fan alltså. Pengakåta jävlar. Blir så förbannad.
Journalisterna då? Finns ingen moral & etiktänkande. Jävla dagssländejournalister, hyenor hela bunten...

För att Supporta Ola Lindholm i hans kamp mot bl a jouranlister. Gå in på Kamratposten.se och skicka supportermail till honom.
Det är iaf det minsta du kan göra.

Och det nästa du kan göra är att skicka mail till respektive journalist på expressen som har betett sig förjävligt åt.
Kanske det inte är så jävla kul att bli påhoppad och drevad...?! De behöver känna på sin egna medicin lite tror jag!

Inga kommentarer: